Fotobond

Wekelijks kiest de Fotobond een thema van de week.
Als lid van de Fotoclub kun je hieraan meedoen. Stuur eens een foto in. Wie weet hoor je bij de beste 5!!!

Van 26 tot 31 oktober is het thema van de Fotobond: De keukenlade als inspiratiebron.
Omdat je in oktober toch al in huis fotografeert (ons thema: “Voorwerp in huis”) is dit misschien een goed moment om eens mee te doen. Hieronder meer informatie:

De keukenlade als inspiratiebron
Elke dag trek je wel een paar keer je keukenla open. Maar wat ligt er allemaal in, al of niet geordend? Kijk wat je er in vindt, wat je er fotografisch mee kunt doen en verras jezelf. En ons, natuurlijk.
Curator voor deze editie is Fotografen Collectief De Salon in Wilp. Een groep fotografen van uiteenlopend niveau, die elkaar de vrijheid laat om er wat van te vinden. We dagen elkaar uit om ons op technisch en creatief niveau te versterken. Zo gaan we samen op pad en houden we elkaar zeer scherp.

Hoe werkt het?

Per week wordt een curator benoemd. Dit kan een lid van de Fotobond zijn of iemand daarbuiten. Die curator kiest het thema-van-de-week. Het thema wordt aangekondigd in de nieuwsbrief, die elke zaterdag wordt verstuurd. Leden kunnen van zaterdag t/m de daarop volgende donderdag een foto inzenden.
> klik hier voor informatie over inzenden

De week daarna kiest de curator vijf foto’s die samen een afwisselend beeld bieden, waarbij uiteraard de weergave van het thema een belangrijke rol speelt. Die foto’s worden geplaatst in In the picture. De foto’s worden niet besproken, maar de curator kan een korte toelichting geven hoe de keuze tot stand kwam.

De curator baseert zijn/haar keuzes op eigen inzicht. Verrassing, afwisseling, ruime interpretatie, inspiratie, beeldkracht, vernieuwing, etc. zijn kenmerken die op de keuze van fotograaf en curator van toepassing mogen zijn. De binnen de Fotobond ‘gebruikelijke’ kwaliteitscriteria zijn hier niet leidend.

Comments are closed.